24 września 2013

Robimy olejek myjący!

Kilka dni temu postanowiłam zrobić własny olejek myjący. Coraz bardziej cenię produkty naturalne, a tu nie dość, że naturalnie, to jeszcze robimy to sobie same. Dodatkowo z pomocą przyszło mi e-naturalne.pl, gdzie dostałam emulgator Glyceryl Cocoate oraz Witaminę E


Do zrobienia olejku potrzebujemy:
  • butelki z dozownikiem (po zużytym oleju lub takiej podróżnej z Rossmanna)
  • oleju/olei, który/które będą bazą produktu
  • strzykawkę lub miarkę do odmierzania
  • emulgatora (np. Glyceryl Cocoate) i Witaminę E (opcjonalnie)

Przed przygotowaniem wszystko wyłożyłam serwatkami, dlatego tło jest taki kolorowe i jaskrawe. Mogłam wziąć bordowe, lepiej by to wyglądało, ale trudno :P Dodatkowo przyda się też jakieś małe naczynie do wlania emulgatora, żeby go odmierzyć - ja użyłam kieliszka do wódki.

  1. Do pustej butelki z dozownikiem wlewam na oko 75-80ml olejków, z których zamierzam wytworzyć końcowy produkt. Ja użyłam porzeczkowego oleju Alverde (akurat po poprzedniej butelce zostawiłam sobie opakowanie) oraz oleju z awokado od Fitomed.
  2. Odmierzam za pomocą strzykawki potrzebną ilość emulgatora. Widziałam różne wersje, w jakiej ilości powinno się go dodać: 10ml na 50ml oleju lub 10ml na 90ml oleju, więc to już od Was zależy. Ja użyłam około 15ml na jakieś 80ml oleju.
  3. Następnie dodaję dosłownie kropelkę Witaminy E.
  4. Wszystko mieszam wstrząsając. Otrzymałam ładnie pachnący, naturalny olejek do mycia :) Olej nie jest taki gęsty ani tłusty. Świetnie nada się do demakijażu.


23 komentarze:

krOOpka pisze...

Zastanawiam się od jakiegoś czasu nad zrobieniem sobie takiego olejku myjącego, ale jakoś nie mam weny :)

Ala pisze...

świetny pomysł ;)

Katarzyna Mierzwa pisze...

Też kiedyś robiłam, potem kupowałam w BU :-)

Agusiak747 pisze...

przecież to 10 min roboty :D

simply_a_woman pisze...

uwielbiam olejki myjące :)

WolneLitery pisze...

Swietnie :) zawsze podziwiam jak ktoś zrobi sam jakiś kosmetyk bo mi nawet tyle się nie chce i się boje że coś pomylę :P

Elercik pisze...

Wit. E rozpuszcza się w tłuszczach, oleje się ze sobą mieszają, to po co ten emulgator?

One_LoVe pisze...

ja też. :)

Agusiak747 pisze...

Wydaje mi się, że po to żeby olejek był myjący, nietłuszczący... Nie jestem chemikiem, więc nie wiem, ale przepis jest z e-naturalne, więc mu zaufałam. I raczej można pominąć wit. e, a nie emulgator, bo to on w sumie tworzy z oleju olejek myjący.

Subiektywne Piękno pisze...

emulgator po to, żeby olejek się mieszał z wodą :)

Darusia994 pisze...

świetny pomysl:)

Rudaaaaa pisze...

do tej pory zawsze kupowałam gotowe olejki myjące, może czas najwyższy wreszcie zrobić własny :)

Nena pisze...

Fajny pomysł, na pewno wypróbuję :)

Czarne Kreski (Agnieszka) pisze...

zgadzam się, pomysł bardzo fajny :) ciekawe jak pachnie :)

Agusiak747 pisze...

olejkiem porzeczkowym, bo awokado jest bezzapachowy.

Kasiuleczka pisze...

jak zużyje moje demakijażowe zapasy spróbuje taki olejek zrobić sama :)
Kiedyś często bawiłam się półfabrykatami :)

krOOpka pisze...

Wiem, ale nie mam weny :D

MartynaL pisze...

Na pewno się przydał ten post! Dzięki^^

Alice pisze...

Muszę sobie taki zrobić.

ŚWIAT MAKIJAŻU by Make Up Artist Kasia Pietruszka pisze...

Kocham olejki :) Świetny patent :)

Wera pisze...

o fajnie, kiedyś korzystam jak mnie najdzie

Iwetto pisze...

Świetny patent :) Bardzo lubię olejki myjące, więc kiedyś spróbuję zrobić swój :)

ejndzel pisze...

nigdy nie używałam olejku myjącego